Una alumna de 5è ens explica la excursió que van fer a Barcelona.

20140120_120843 20140120_115215 20140120_114310El dia 20 de gener, a les nou i deu ens vam anar a Barcelona a fer una visita a la Sagrada Família i al Mercat de la Boqueria. Ens vam pujar a l’autobús i vam trigar una hora i mitja en arribar. A l’autobús cantàvem cançons conegudes de la ràdio per entretenir-nos.

Per fi arribem a la Sagrada Família que es una església monumental iniciada el 19 de març de 1882. Va ser encarregada a Antoni Gaudí i després de la seva mort (1926),diversos arquitectes han continuat l’obra que encara no està acabada. Està situada al centre de Barcelona, i sempre ha estat un temple expiatori que vol dir que es construeix a partir de donatius.

Quan vam entrar ens esperava el nostre guia. Ens va posar un vídeo i per cada grup ens va donar un cinturó amb elements que utilitzen els arquitectes de la Sagrada Família i un llibre. Quan sorties a fora feies totes les fotos que podies.

En entrar a dins i només veure la rosassa principal em vaig quedar bocabadada perquè era molt bonica i tenia un color intens que no m’ho podia imaginar. La Sagrada Família està basada en un bosc: la façana principal tota plena de detalls del bosc, les columnes de dins com si fossin arbres, moltes rosasses basades en colors del bosc…

A la cripta hi havia la tomba d’Antoni Gaudí amb moltes espelmes enceses, a dalt està l’altar. Quan vam sortir de la Sagrada Família vam l’autobús i vam anar rambla a baix per visitar el Mercat de la Boqueria.

Esta situat a la Rambla de Barcelona, es un lloc per comprar tot tipus de productes frescos i també es una atracció turística. Es el mercat més gran de Catalunya amb més de 300 parades. Em va agradar molt i em donava unes ganes de comprar-ho tot !!!!

Després vam anar al Maremàgnum a dinar i els professors ens van deixar una estona de temps lliure per jugar. A l’hora de dinar ens van atacar les gavines perquè alguns els donaven de menjar. Vam fer una paradeta per anar al lavabo i cap a l’autobús per tornar.

Aquesta sortida m’ha agradat molt. M’agradaria anar una altra vegada.