L’Educació Primària, distribuïda en sis cursos, és una etapa fonamental en l’adquisició de les competències bàsiques que ens serviran per desenvolupar-nos en el dia a dia.
Hem de tenir present que el món està canviant constantment i l’educació necessita adaptar-se. Per això a la Salle hem creat NCA (Nou Context d’Aprenentatge) una innovadora forma de pedagogia que pretén formar els infants desenvolupant els seus talents i fent-los competents per a construir el seu propi futur.
Es tracta d’un nou sistema en constant investigació que creix a diari. Parlem d’un aprenentatge a través de la investigació, l’experimentació i la cooperació amb projectes que desenvolupen la responsabilitat.
Encara de forma integral les seves dimensions emocionals, cognitives, corporals, socials i espirituals. L’alumne és el protagonista de l’aprenentatge. El mestre té un nou rol: guia , observa, dialoga, acompanya i recondueix. A més a més, comparteix amb famílies i la comunitat escolar l’evolució i el creixement de l’alumnat.
Per l’adquisició de les Competències en aquest nou context ho fem a través de diversos programes, tan de lectura, com emocionals, com d’estimulació de les Intel·ligències múltiples, de les llengües….
Per l’adquisició de les Competències en aquest nou context ho fem a través de diversos programes, tan de lectura, com emocionals, com d’estimulació de les Intel·ligències múltiples, de les llengües…
Comptem amb el projecte DESTÍ (Ulisses a EI, CREA i IRATI a EP i FAIG a ESO), pel desenvolupament de les intel·ligències múltiples que treballa l’estimulació primerenca, la creativitat, la lateralitat, la psicomotricitat i els mapes conceptuals.
Pel que fa a metodologies dins l’aula (formes de treballar amb els alumnes), l’aprenentatge cooperatiu, amb el temps s’ha convertit en un contingut primordial a assolir pels nostres alumnes. A través de diferents tècniques i estratègies, aconseguim que els alumnes aprenguin més i millor. Amb aquesta metodologia aconseguim que tots els alumnes participin i hagin d’expressar la seva opinió i escoltar la dels altres per arribar a un acord de grup. De la mateixa manera, també adquireixen un gran ventall d’habilitats socials.
Aquesta metodologia ens ha ajudat al fet que els nostres alumnes aconsegueixin treballar per projectes de forma molt més dinàmica i àgil. Els projectes centren a l’alumne com a eix de l’aprenentatge, ja que són ells els protagonistes, han de triar la temàtica i posteriorment amb la guia del mestre treballen els diferents continguts, tot això amb moments de recerca, posada en comú, exposició a la resta, debat,…
Creiem en la immersió lingüística com a element de cohesió social, i apostem per la promoció de la llengua anglesa en totes les etapes educatives, impartint entre quatre i cinc hores setmanals en anglès.
Dins d’aquest apartat, cal destacar el fet de comptar al llarg de tot el curs amb auxiliars de conversa anglesos dintre de l’horari obligatori en tots els nivells educatius que ajuden a aconseguir un bon nivell competencial de la llengua anglesa.
L’aprenentatge de la lectura és un objectiu prioritari, un aspecte molt important en els inicis d’aquesta etapa, les escoles La Salle, disposem d’un programa propi de lectura eficaç, que millora la velocitat i comprensió lectora. Els nostres alumnes de 4t d’ESO llegeixen més i millor. També realitzem diferents activitats perquè els alumnes s’impliquin en l’aprenentatge de la lectura:
Per la millora d’aquestes habilitats socials des del curs 2016-2017, vam posat en marxa el programa TEI (tutoria entre iguals). L’objectiu d’aquest programa és afavorir que hi hagi un bon clima al centre. Els alumnes de 5è fan de tutors dels alumnes de 3r (els tutors s’ofereixen de forma voluntària) i els alumnes de 3r d’ESO fan de tutors dels de 1r d’ESO. Durant el curs desenvolupen diferents dinàmiques per crear un vincle emocional. Els alumnes tutoritzats sempre tenen el suport dels seus tutors i són els primers confidents. Els tutors actuen per intentar ajudar-lo, tot aquest procés, sempre amb la supervisió del mestre.
L’acompanyament és, un eix vertebrador de la nostra proposta educativa.
Cada dos cursos, fem proves psicopedagògiques als alumnes per tal de fer el seguiment del seu nivell d’aprenentatge, maduració personal, social, acadèmica, d’autoconeixement, etc. Aquest procés ens permet orientar adequadament a l’alumne i a la família.
Per assolir aquestes competències i objectius, cal que els nostres alumnes siguin feliços en l’entorn i ells mateixos, per això, La Salle considera important el treball de la interioritat. Amb el programa HARA, ho treballem. A través d’activitats de diferent tipologia i a les diferents matèries, treballem aspectes molt importants com: la cohesió de grup, la relaxació, la coneixença personal…
Som un Centre tecnològicament equipat i en el que posem la tecnologia al servei del procés d’aprenentatge dels nostres alumnes. Disposem de PDI’s a totes les aules, aula d’informàtica, disponibilitat de portàtils i tauletes per les aules (molt important per poder fer recerca i consulta per projectes i/o les matèries).
Al llarg de cada curs realitzem gran diversitat d’activitats i campanyes que són un bon motiu per a fer cohesió i desvetllar el sentit de pertinença a l’entorn, a la ciutat i a la societat (Encesa solidària, sortides culturals, Campanya Proïde, Festes La Salle…).
A La Salle treballem aplicant programes propis que completen la nostra oferta educativa. Gràcies a aquesta metodologia, aconseguim potenciar les capacitats dels alumnes i a afavorir el seu aprenentatge futur. Els programes específics de Primària són:
Ens agrada saber de tu
Oferta educativa
Serveis de l'escola
© 2022 La Salle Torreforta · Avís legal · Política de privadesa · Política de cookies · Creaescola.com