Els alumnes de 1r d’ESO apliquen tècniques d’aprenentatge cooperatiu a l’assignatura de Biologia i Geologia

Els alumnes de 1r d’ESO, en el marc de l’assignatura de Biologia i Geologia, han realitzat una activitat de competències bàsiques, en aquest cas relacionada amb el temari sobre els animals vertebrats, en què s’han dividit en equips per aplicar una de les estructures de l’aprenentatge cooperatiu.

Concretament, l’estructura aplicada és el Llapis al mig i consisteix en  que cada estudiant s’ha de fer càrrec de la resposta d’una pregunta o de la realització d’un exercici (l’ha de llegir en veu alta, s’ha d’assegurar que tots els seus companys aporten informació i comprovar que tots saben i entenen la resposta consensuada). Quan la resposta està consensuada, l’alumne que s’encarrega de la pregunta apunta la resposta al full corresponent. 

Amb aquesta activitat els alumnes han tancat definitivament el tema dels animals vertebrats, per donar pas als invertebrats, que estudiaran durant les pròximes setmanes. 

L’aprenentatge cooperatiu té múltiples avantatges. En termes generals, millora l’actitud dels estudiants i la seva autoestima, incrementa l’acceptació dels mètodes d’ensenyament, proporciona més ajuda per a assolir millors resultats, permet una millor resposta en cas de conflicte, la recompensa que obtenen els estudiants és major, i afavoreix el rendiment acadèmic

També cal destacar els resultats obtinguts en aquesta activitat, tots de notable cap amunt!

CreaEscola Quality Certificate for Education Website