Fa un parell de setmanes que els alumnes de 4t d’ESO han començat a treballar el seu projecte d’Aprenentatge i Servei (APS) després d’haver escollit l’entitat amb qui col·laboraria i a quin tipus d’activitat o acció dedicaria la seva iniciativa social.
A continuació, trobareu una relació de tots els projectes que s’estan desenvolupant aquest curs, el grup d’alumnes que el desenvolupa i l’entitat amb qui es col·labora:
- GRUP 1 (Soto, Orellana, Iván i Castro): Realitzen un hort vertical i un hotel d’insectes. Col·laboren amb la Fundació Mare Terra Mediterrània
- GRUP 2 (Saúl, Izan, Cepero i Cabanillas): Campanya recollida de roba i estada al magatzem i botiga Filigrana. Col·laboren amb Càritas Tarragona
- GRUP 3 (Marc, Adrià F, Gabi i Alejandro): Racons de diversos àmbits a classe. Col·laboren amb l’Escola Mediterrani
- GRUP 4 (Dani P, Tallada, Shelsea i Marta): Jornada solidària (caminada i tallada de cabells). Col·laboren amb AECC Tarragona
- GRUP 5 (Iker, Miguel, Jonatan i Juan): Activitats i tallers per gent gran. Col·laboren amb la parròquia Sant Josep Obrer
- GRUP 6 (Vizcaíno, Carlos, Isidro i Adrià P): Classes de mòbil, tablet i noves tecnologies a gent gran. Col·laboren amb la Biblioteca de Torreforta
- GRUP 7 (Ylenia, Rocío, Aroa i Yaiza): “Passejar” a la gent de la tercera edat que li costa sortir de casa. Col·laboren amb el CAP Torreforta
- GRUP 8 (Andrea H, Andrea M, Sara G, Maria G i Mª Jesús): Obra de teatre amb gent gran. Col·laboren amb la Residència Ponent
- GRUP 9 (Claverías, Arnau, Lídia, Carrasco i Arantxa): Activitats esportives a la nostra escola. Col·laboren amb la Fundació Onada
- GRUP 10 (Paula, Inés, Lucía i Freijo): Jornada esportives i campanya de donació de Sang. Col·laboren amb el Banc de Sang i AFANOC Tarragona
- GRUP 11 (Laso, De Diego, Ainhoa, Francesc i Sebastián): Hort ecològic. Col·laboren amb la URV Solidària
Què és el projecte d’Aprenentatge i Servei (APS)?
A 4t d’ESO, el projecte FAIG es treballa a partir de la metodología d’Aprenentatge-Servei, una proposta educativa amb utilitat social, en la qual es fonen la intencionalitat pedagògica i la intencionalitat solidària.
Els alumnes, realitzen un aprenentatge intentant detectar i actuant sobre necessitats reals del seu entorn, per després, posar en pràctica el servei que hauran dissenyat per a un determinat grup social.