Català Español

“Fort com un roure”, el projecte de 1er per assolir hàbits saludables

Durant aquestes darreres setmanes, l’alumnat de 1r de primària han estat treballant la importància de tenir cura dels nostres hàbits saludables per a poder estar “Fort com un roure”, títol del projecte de NCA que vam finalitzar la setmana passada. Voleu conèixer més sobre aquest projecte? Seguiu llegint!

Com és el projecte “Fort com un roure”?

En aquest projecte hem pretès que l’alumnat investigui, reflexioni i promogui conductes alimentàries, d’exercici, higiene i descans, saludables en ells mateixos i en el seu entorn.

Relacionat amb això, està el fet de descobrir el seu propi jo, les seves característiques, tan físiques com psicològiques per promoure acceptació, autoestima, motivació cap a la consecució de l’èxit… Així com riscos i prevenció davant pràctiques no saludables.

En aquest projecte, que ha englobat el coneixement del Medi, Llengües, Educació Artística, Educació Física… Hem utilitzat el símil del roure perquè l’alumnat realitzi un apropament als hàbits saludables que els permetin créixer forts i sans. A través de diferents activitats els hem fet conscients dels seus punts fort i dels seus punts a millorar.

Quines han estat les fases del projecte?

Fase preliminar: tasques individuals i d’acceptació d’un mateix

Hem començat amb una fase preliminar més individual d’introducció i coneixement i acceptació d’un mateix per després passar a treballar per equips cooperatius en 4 racons o activitats diferents que giren al voltant dels blocs d’alimentació, higiene personal, esport i descans.

Fase d’investigació: reptes saludables i coneixement de la piràmide d’aliments

A la fase d’investigació, es van llençar reptes saludables en relació als blocs treballats. Els reptes s’havien de resoldre per poder anar segellant el passaport saludable i aconseguir la fulla de roure per a repoblar l’arbre de la presentació i simbolitzar que volem créixer forts i sans com un roure.

Han fet infografies d’aliments que havien de presentar a tota la classe, així com fer un control a casa durant una setmana del que van menjar, com descansaven, qui exercici feien… I, després, a l’aula, entre tot l’alumnat, van fer-ne un estudi, traient propostes de millora.

Durant la fase d’investigació es va demanar la col.laboració d’una responsable del servei de menjador de l’escola que ens pogués parlar sobre l’alimentació saludable. Ho vam fer per videoconferència, ¡i va ser molt divertit i emocionant!

Els grups de treball van crear un restaurant i van elaborar un menú saludable, posteriorment a haver treballat la piràmide nutricional.

A nivell físic es van treballar les articulacions i les parts del cos: com cuidar-les, com fem els moviment, com controlem el nostre cos, la nostra respiració, trobar moment de calma i relaxació, sentir com funcionem i com en sentim…

Fase de síntesi: assimilant el que hem après

Finalment, després de la fase de síntesi per assimilar tots els progressos i conceptes que havíem après, vam fer una celebració a la classe amb aliments saludables i una sessió de “zumba”!

Aquí us deixem algunes fotos de les diferents fases del projecte: