Sis alumnes de 4t d’ESO de l’escola participen en la 3a edició de la Competició de debat per a Joves Europeus

Sis alumnes de 4t d’ESO de l’escola han participat en la 3a edició de la Competició de debat per a Joves Europeus, una iniciativa destinada a estudiants de 16 a 19 anys d’edat que es va realitzar el dimarts dia 24 d’abril a l’Aula Magna del Campus Catalunya de la URV a Tarragona.

Aquesta iniciativa, que es porta a terme a nou països de la Unió Europea, neix amb la finalitat de promoure la pràctica del debat com a recurs per desenvolupar habilitats de comunicació en els joves i estimular la tolerància i el respecte a plantejaments diversos, competències que considerem vitals avui en dia per a una ciutadania constructiva i responsable.

Suposa també una oportunitat perquè els estudiants adquireixin coneixement sobre temes d’actualitat relacionats amb la indústria i per fer que la ciència i la tecnologia siguin més tangibles, accessibles i directament relacionades amb la seva vida quotidiana.

En total, a Tarragona, van participar-hi 72 estudiants de diferents centres i el tema a debatre en castellà i/o anglès va ser Living, learning, working and moving in Smart Cities of the future: with or without plastics and petrochemicals?

Durant el matí hi va haver per a tots els participants una sessió preparatòria sobre tècniques de debat i, després d’un dinar conjunt, va tenir lloc la competició. Prèviament, s’havia facilitat informació bàsica sobre qüestions relacionades amb les indústries petroquímica i de plàstics.

Tots els participants es van dividir en tres grups: una facció “pro”, una facció “contra” i el “públic”. Els principis bàsics van ser debat respectuós, diversitat i inclusió, neutralitat política.

Al final de la jornada i amb l’ajut del jurat, format per 12 membres de diferents àmbits, es va donar el nom dels finalistes i encara que no van estar entre els seleccionats, van gaudir d’una jornada molt interessant durant la qual van aprendre moltes coses.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website